De spijkermat op veel fronten een aanvulling in jouw dagelijkse routine

'Great things often don't come from comfort zones.'

De mat kan je gebruiken wanneer je wakker wordt, tijdens een meditatie oefening of yogales, voor het slapen of gedurende dag wanneer je er behoefte aan hebt.

Wanneer je op de spijkermat ligt ervaar je na een aantal minuten een warm gevoel of tinteling, dit is het gevolg van een verhoogde bloeddoorstroming. Bouw het gebruik van Flowee langzaam op. De eerste keer is het raadzaam tussen de 10 a 15 minuten op de mat te blijven liggen. Deze tijd kan je naar eigen inzicht opbouwen.
Voor het juiste effect is 15 a 30 minuten voldoende, maar wil je langer liggen dan kan dit zeker geen kwaad! (Slapen op de mat is niet gebruikelijk). Het gebruik van de spijkermat stimuleert een diepere slaap en zorgt voor een betere nachtrust.
Wanneer je van de mat af komt kan het zijn dat je rug rood is. Dit is een teken dat de doorbloeding in de huid goed op gang gebracht is. De meeste gebruikers ervaren al bij de eerste paar keer een gevoel van rust en ontspanning.

Wist je dat?

De spijkermat duizenden jaren geleden is ontstaan als acupressuur mat in China.
Maar de meeste de mat herkennen van de Fakirs uit het oude India?
De spijkermat van Flowee is een moderne variant van het spijkerbed uit India.

Waarvoor kan ik de FLowee spijkermat gebruiken?

De spijkermat kan je op diverse manieren toepassen. De meest gebruikelijke varianten zijn voor; de rug, nek en voeten.
Speciaal voor de voeten bestaat er een kleine variant van de spijkermat. Wil je mat vooral voor je rug gebruiken? Dan raden wij het grote model aan. Deze kun je in combinatie met het kussen gebruiken waardoor je ook in de nek een mooie aansluiting hebt.
Ook kan je het kussentje gebruiken onder de knieholtes of onder de voeten.

Tip:

Voor mensen met een lage pijngrens is het aan te raden om de eerste keer een dun shirt te dragen terwijl je de mat uitprobeert. Door de stof doen de scherpe puntjes minder pijn. Het is belangrijk dat je naar de signalen van je lichaam luistert.
Nadat je al een paar keer hebt geoefend kan je al zonder shirt op de mat gaan liggen. Misschien de eerste keer nog niet zo lang, maar ook dit bouw je vrij snel op.

Rug

De mat wordt het meest gebruikt voor de rug. In onze rug zitten veel zenuwen die van invloed zijn op het hele lichaam. Op deze manier heeft de mat dus een groot bereik. Leg de mat op een vloer, bed of bank. (De ondergrond is bepalend voor de intensiteit van de spike). Gebruik eventueel een kussen onder je hoofd voor meer comfort of onze nekvariant voor extra prikkels. Ga voorzichtig liggen op de mat en probeer hierbij je gewicht gelijkmatig te verdelen. Concentreer je op jouw ademhaling en zorg dat deze rustig is en ontspan. De eerste minuten zal je een lichte pijn ervaren dat al snel verdwijnt.

Nek en schouders

Wanneer de mat wilt gebruiken voor alleen je nek maar hiervan dan een rolletje. Het gebruik is hetzelfde als voor je rug. Ook met je achterhoofd op de mat liggen kan lekker en ontspannend zijn. Wanneer je in bezit bent van een mat en een nekkussen kan je deze ook tegelijkertijd gebruiken. Tip! Voor mensen met weinig haar kan een dunne stof ertussen prettig zijn.

Voeten

Heb je na een dag lopen of staan last van vermoeide voeten? Leg dan de mat op de grond en ga met je voeten (met of zonder sokken) erop staan. Druk dan zachtjes met je voeten op de spikes en ervaar de verkwikkende prikkelingen van de mat. Mocht je dit nog te heftig vinden ga dan zitten op een stoel of bank. Je kunt helemaal zelf bepalen wat prettig en aangenaam voelt. Door de doorbloeding en al je zenuwuiteinden in de voetzolen te stimuleren verdwijnt de vermoeidheid snel uit de voeten.

De spijkermat ook iets voor kinderen?
Vaak vragen mensen zich af of de spijkermat ook door kinderen gebruikt kunnen worden. Jazeker, kinderen zijn er gek op!
Sommige kinderen lopen er met sokjes overheen andere met blote voeten. Andere gaan erop liggen met een dun T-shirtje.
Kinderen met ADHD of prikkelstoornis of autisme kunnen baat hebben bij het gebruik van onze spijkermat. Door de prikkelende werking worden ze er vaak juist rustig van, hun lichaam ervaart een nieuwe soort prikkeling waardoor ze juist rustig worden.